سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۳۵:۱۵

با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی
نخستین دوره "جایزه ملی مدیریت انرژی"برگزار می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: نخستین دوره "جایزه ملی مدیریت انرژی" توسط سازمان مدیریت صنعتی و با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی که به همت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی، خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، به راهکارهای تحقق اهداف سندچشم‌انداز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی خواهد پرداخت. "جایزه ملی مدیریت انرژی" با توجه به درک ضرورت ملی طراحی شده و "سازمان مدیریت صنعتی" به همراه "سازمان بهره‌وری انرژی ایران"، "شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت"، "ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی" و "سازمان ملی استاندارد ایران"نخستین دوره اعطای این جایزه برگزار می‌شود. براساس مدل طراحی شده این جایزه و با توجه به اهمیت جنبه‌های فنی در كاهش ملموس مصارف انرژی سازمان، در فاز اول طراحی این جایزه، سهم امتیاز فنی در هرسال 50 درصد، پیشرفت آن نسبت به سال گذشته 25 درصد و سهم امتیاز میزان استقرار سیستم مدیریت انرژی نیز 25 درصد تعیین شده است.

با ارزیابی شركت‌های متقاضی دریافت جایزه ملی مدیریت انرژی در دو مرحله کلی ارزیابی اظهارنامه‌های تکمیل شده توسط متقاضی و بازدید از محل کارخانه (site visit) انجام می‌شود. بنابر این گزارش، در بخش ارزیابی اظهارنامه‌های تکمیل شده توسط متقاضی نیز جهت ایجاد امکان ارزیابی، متقاضیان بایستی اطلاعاتی را درباره مشخصات عمومی شركت، اطلاعات مصرف انرژی و اطلاعات تولید محصول در قالب اظهارنامه طراحی شده ارائه کنند واظهارنامه شرکت کنندگان توسط كارشناسان دبیرخانه بررسی و محاسبات فنی انجام می‌گیرد و رتبه‌های برتر این بخش از میان متقاضیان واجد شرایط برای بازدید از محل تولید تعیین می‌شوند. همچنین در بخش بازدید از محل کارخانه (site visit) نیز سطح سیستم مدیریت انرژی در شركت‌های برتر بخش فنی توسط تیم ارزیابی مجرب اعزامی از دبیرخانه جایزه بررسی وپس از ارزیابی، براساس شاخص‌های تعیین شده و امتیازدهی، شرکت‌های برتر برای دریافت جوایز ملی مدیریت انرژی در هر شاخه صنعتی معرفی خواهند شد.

از نقاط قوت مدل علمی جایزه آن است كه مواد 11و 24 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را به ‌طور همزمان مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین صنایع انرژی با حضور در این طرح ملی، ضمن تلاش برای به دست آوردن رتبه‌های برتر در فرآیند جایزه و استفاده از مشوق‌های قانونی مختص به جایزه، ارزیابی جامعی نیز از وضعیت واحد تولیدی خود در زمینه‌های فنی و سیستمی انرژی و نیز جایگاه خود در مقایسه با دیگر شركت‌های فعال بدست می‌آورند. براساس این گزارش، بنا به اعلام نماینده سازمان بهره‌وری انرژی ایران در کمیته راهبری جایزه، شركت‌ها و صنایعی كه حائز رتبه‌های برتر در جایزه ملی مدیریت انرژی شوند، مشمول "یارانه سود تسهیلات" شده و وام‌های بانکی با مبلغ بالا و بهره پایین به آنها تعلق می‌گیرد. با توجه به امتیاز‌های نهایی، از سه شرکت‌کننده اول در هر گروه صنعت تقدیر به عمل می‌آید.



  کد خبر : 468
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :